Thursday, August 20, 2009

aku merindui mu

Kala rindu menapak kembali pada nurani yang hilang,
Senduku kembali berima,
Teringat saat suatu ketika dahulu,
Tidak pernah ku endah hadirnya rindumu,
Apalagi cinta jauh sekali,
Bahkan tak pernah ingin ku faham apa ertinya semuanya itu

Kini,
Cambuk hatiku pada kalimah-kalimah qudus,
Hatiku pecah,
pengertiannya cukup mendalam,
Mata hatiku menangis,
Bawa bersama air jernih bercampur doa semalam...

Ya,
Aku mengerti,
Untuk apa tangisku
Pada apa harus aku tangisi,
Detik ini segenab rongga nurani ku memenuh,
Hanya satu,
Untuk Kembali...

Ya Rabbi,
Sambutlah daku pada gerbang kasihMu,
Dakaplah aku dangan cintaMu,
Leburkan lah semalam dengan maghfirahMu,
Terimalah daku bersama redhaMu

Wahai Tuhanku!
Perkenankanlah cintaku,
Moga ia bukan kepalsuaan
Umpama ombak di lautan fana..
Menyimbahkan cintanya kepada pantai hanya sementara
Ingin ku tatap Mu Ya Rabbul 'Alamin
Ingin ku tatap wajah kekasihMu yang agung,
Hanya punya satu persoalan ,
Layakkah aku???

Terima kasih Rinduku,
Kau hadir dalam penantian ku
Ingin ku tebus kerugian lalu
Moga aku berupaya,
Menyambut lambaian sayang mu,
Izinkan aku sampai padanya Ya Rabbi..
Ya pada rinduku,
Ramadhan...

No comments: